Un grădinar fericit

Anul ăsta m-am trezit cu mult timp liber la dispoziţie şi am început să grădinăresc ceva mai devreme, aşa că am de câteva săptămâni bune busuioc (de la supermarket), pătrunjel, mentă şi alte asemenea în balcon. Doar rucola are greutăţi să mă convingă că îşi va atinge scopul în viaţă, dar pentru că sunt pe principiul ” no child left behind”, o ajut să mearga mai departe. De ajutat am ajutat si regina noptii care fusese atacată de nişte musculiţe stupide; nu am cunoştinţă de insecticide naturale aşa că am împroşcat-o cu o soluţie ultratoxică până când gâzele au dat în primire iar planta a început iar să înflorească, roşie ca în prima zi.

O plantă care face flori multe în culori trandafirii se bate cu măslinul pentru dominaţie, chiar deasupra jardinierei cu iarbă din care paşte motanul în fiecare zi. Măslinul şi-a revenit după iarna grea în care şi-a pierdut aproape toate frunzele. Un amestec de seminţe a scos tot felul de arătări ciudate, care se întind din ghiveci şi îmi atârnă pe deasupra capului. Şi pentru că e momentul acela în care simt că trebuie să merg mai departe, mă gândesc serios ca la anul să pun roşii în ghivece. Sper să meargă. Astfel, planul meu de a-mi duce zilele pe malul Mediteranei, mâncând brânză cu roşii la umbra unui măslin va fi aproape de realizare, oarecum, la mine în balcon.

About subdeal

underhill viseaza sa locuiasca intr-o casuta umbrita de maslini pe malul mediteranei, fara munci obositoare, oameni nedoriti si alte batai de cap. pana atunci insa, incearca sa supravietuiasca in marele oras, are mare grija de pisici, creste plante si scrie pe blog. View all posts by subdeal

9 responses to “Un grădinar fericit

  • vera

    Prietenul meu, DD, mare gradinar si botanist amator – dar ff serios – a pus rosii pe terasa sa, anul acesta. Am fost acolo acum o saptamina, sa vizionez (era mai mult ca sa vad un trandafir care primise numele meu si era pe sfirshite), dar roshiile din marele ghiveci o duceau bine si deja erau vizibile 2 rosii mici si verzi. El a pus roshii mici, cred ca de tip cherry. Daca vrei detalii, intreb, just let me know.

  • subdeal

    am si eu un prieten care a pus rosii, o sa analizez situatia la fata locului. si daca mai am nevoie de informatii il consult si pe prietenul tau🙂 mersi.
    era o specie anume de trandafir?

  • vera

    Era un trandafir cu flori mici (cam de 4-5 cm diametru), de culoare vieux rose, care nu cred ca miroseau. Nu am idee de ce Didier i-a numit vera, nu cred ca se cheama oficial asha.
    La soareaua de aseara, am avut o conversatzie despre roshiile crescute pe balcon, se pare ca e mai multa lume decit credeam eu, care a luat acest taur de coarne. Let me know daca…
    Am o problema cu planul tau mediteraneean: ce fel de brinza maninci tu acolo, sub maslinul tau? Eu nu crez sa gaseshti la gretzi telemeaua perfecta, dar poate ca greshesc.

  • subdeal

    pai nu stiu daca ma duc la greci, mediterana e mare. dar daca ma duc, o sa am grija sa nu stau foarte departe de un magazin de unde sa iau o mozzarella, un pecorino, o grana padano. feta e ok, dar cata feta poti sa mananci?🙂 dar, daca tot suntem aici, de unde iei telemeaua perfecta? eu o mai iau de la braila, dar nu merg prea des acolo.

  • vera

    Domnule de subdeal – nu iau de NICAIERI telemeaua PERFECTA. Iau o telemea buna (nota 9)noua, de oaie sau capra, din Pta. Domenii. Dar nu e perfecta. Iar la Braila nu merg niciodata si nici in alta parte, de unde as putea lua telemeaua perfecta. Nici roshii perfecte nu mai maninc – soiurile astea, pe care le favorizeaza acum tzaranul roman, rezistente la frig, cald, insecte, boli, transport accidentat si bomba atomica sint departe de perfecte. Si ele, as zice, de nota 8:50/8:66 max.
    Pe de alta parte, sa maninci rosii cu pecorino sau grand padana nu mi se pare a fi ceea ce trebuie. De loc. Sigur, se poate, dar nu e ce trebuie. Feta da, dar nici feta perfecta nu e telemeaua cu rosii, ambele perfecte. Uffff!

  • subdeal

    vera, vera, am senzatia ca te nemultumeste ceva. oricum, anul asta tot e bine. daca imi aduc aminte bine, anul trecut au disparut rosiile alea de nota 8,5 de pe piata destul de repede, din cauza inundatiilor sau a secetei, asa ca pt restul verii a trebuit sa apelez la cherry. alea mari erau pur si simplu infioratoare.

    revenind la postare:

    – despre “rosii cu branza”. mananc destul de des asa ceva, nu numai vara, dar in special vara. evident, cand spuneam ca vreau sa mananc asta la umbra unui maslin ma refeream la viata simpla. the simple life. nu numai in sens culinar.
    – despre perfectiunea rosiilor. eu nu am pomenit de perfectiune decat pentru a te cita pe tine. si credeam ca e un termen relativ. daca vorbim chiar despre Perfectiune, atunci trebuie sa spun ca nu stiu ce e aia. adica, la braila telemeaua e buna, dar perfecta… nu ma apuc sa fac astfel de aprecieri definitive.
    – despre pecorino. insiruiam niste branzeturi italiene pentru ca imi plac mult. le mananc in diverse feluri, unele inclusiv cu rosii.
    – despre “ce trebuie”. nu stiu ce trebuie si ce nu trebuie, mie imi place foarte mult pecorino cu rosii. dar perfectiune…revin la ce am spus mai sus🙂

  • vera

    Draga, evident ca mincat roshii sub maslin inseamna, pentru noi totzi – sper – celebrarea lui less is more. Cu subclasele sale small is beautiful si etc.

    Da, senzatzia este corecta. Ma nemultzumeshte profund. Pentru cineva care, printre motivele de a nu pleca din tzara in anii ’80, a avut si roshiile cu telemea, faptul ca ele nu mai sint Perfecte este o MARE pierdere si o tristetze continua.

  • v

    (eu îmi desfac frumos feliuţa de brînză cu mucegai şi-o mănînc tot cu roşii. eventual şi cu ceapă verde, dacă am la-ndemînă.😀
    sper să nu se simtă jignit nici un francez nobil.)

    domnu’ de sub deal, nu mă mai joc, mi-ai furat planul cu dusul zilelor coloşa unde scriseşi…

Leave a Reply

