hitlerjugend romania

cum sa tensionezi lucrurile atunci cand in romania, in an electoral, se sarbatoreste ziua maghiarilor de pretutindeni? simplu. autorizeaza un mars al fascistilor de la noua dreapta.

nazi.jpg

update1
la demonstratia din bucuresti, indivizii cu pricina (sau cel putin cativa dintre ei) purtau foarte relaxati tricouri cu hitlerjugend. pana acum, nicio reactie, presa nu s-a obosit prea mult, cu exceptia tvr 1. nici politia nici jandarmeria sau municipalitatea sau cine dracului ar trebui sa observe treaba asta, nu au spus nimic.

1. putem spune ca disparitia partidului romania mare va fi compensata de o crestere a noii drepte?

2. de ce sunt autoritatile atat de tolerante cu niste indivizi care isi declara public admiratia pentru cel mai mare criminal al omenirii? poate pentru ca, la momentul respectiv, am stat alaturi de acest mare criminal in misiunea lui?

update2

Sublocotenentul Marius Militaru, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Bucureşti, a explicat că jandarmii au ales să nu-i reţină pe protestatari în timpul mitingului din capitala, deoarece riscau ca manifestarea să degenereze mai ales că mulţi dintre cei vizaţi consumaseră băuturi alcoolice. „Vor primi amenzi şi pentru asta“, a completat Militaru. (EvZ)

‘noua dreapta’ intentioneaza sa il actioneze in judecata pe tanarul batut. pentru ca “a denigrat” imaginea noii drepte, zice alexandru santu, seful ND cluj. (mediafax)  

am si eu o intrebare: care imagine e denigrata? aia de batausi fascisti imbracati in uniformele tineretului hitlerist?                                                                                                         

pe aceeasi tema la tihi si la attilabiro

24 Comments so far

  1. forevergreen on martie 15, 2008

    Cine trebuie sa observe ce se-ntampla, va observa cand va fi prea tarziu, ca ei nu sunt platiti sa observe, trebuie sa li se spuna ce sa vada…
    Chiar azi imi spunea sotul meu ca a vazut o pustoaica de vreo 12 ani cu o zvastica tatuata pe mana, iar pe un blog am citit undeva de insemne ciudate pe statuia lui Iorga. Astea sunt lucruri care pot evolua galopant, prin tarile nordice, de exemplu, sunt multi pustani psihopati neonazisti.

  2. alma on martie 16, 2008

    si-o fi tatuat ca simbol neolitic. new age. cine stie ce mai e in capul lor. astia micii pot fi usor influentati de toate celea. m-am documentat cu:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika

  3. wassa on martie 16, 2008

    extremisti sunt si de-o parte si de alta. am vazut cativa iredentisti unguri la fel de imbecili ca si ai nostrii. doar placa era alta, fanatismul e acelasi.

    on the other hand…am mai vorbit noi despre asta…cred ca fenomenul nationalismului radical trece printr-o relativa acalmie..dovada ca vadim nu va mai intra in parlament, insa ma astept ca el sa revina in forta odata cu valurile de emigranti.

  4. underhill on martie 16, 2008

    @wassa, nici nu ma indoiesc ca va fi mai rau. poporul asta are un potential enorm :)

    @alma,
    corect, multi dintre ei par niste tineri dezorientati, cara habar nu au de cine sunt manipulati.

    @forevergreen,
    sigur, trebuie sa delimitam cumva lucrurile. exista multe cruci intoarse prin tara asta, dar cei care le intorc nu sunt de fapt satanisti :)

    asa e si cu nazismul, nu putem sa-i punem pe toti la un loc. dar baietii aia cu zvastici si declaratii de iubire pentru hitler ar trebui sa fie intrebati de sanatate. nu de alta, dar e chiar ilegal (si periculos) ce fac.

  5. teo.georgescu on martie 16, 2008

    Poate ma insel, dar deocamdata am senzatia ca nu avem mediul propice pentru o explozie a extremei drepte. E mai bine sa le acorzi drept de miting, asa ii ai sub control. Le cunostiu traseul, poti anticipa cati vor veni…Daca nu ii lasi sa se manifeste oficial, ei oricum o vor face, cu si mai multa inversunare.
    Sigur, asta nu inseamna sa-i lasi sa-si faca de cap. Si da, pustanii sunt cei teribilisti, care ar putea constitui baza, masa de manevra. Nu din convingere sau pentru ca stiu ce inseamna extrema dreapta, ci pentru ca li se pare cool, pentru ca vor sa fie altfel decat ceilalti.
    Aici este problema cu cei care ii manipuleaza.

    Pe de alta parte, in cazul celor care expun simboluri naziste, lucrurile mi se par simple: trebuie aplicata legea, care interzice expunerea insemnelor naziste. Nu pot fi expuse decat in cadru organizat, in targurile autorizate de antichitati sau in muzee.

    Aici intervine intrebarea: de ce nu este aplicata legea?

  6. underhill on martie 16, 2008

    @teo,
    sunt de acord ca trebuie sa existe un debuseu pentru sentimentele extremiste. si ca demonstratiile care respecta legea nu pot fi si nici nu trebuie interzise. pe de alta parte, situatia trebuie supervizata de niste politicieni inteligenti, care sa stie sa pastreze un echilibru. iar eu ma tem ca nu avem asa ceva. avem numai politicieni oportunisti care vor incerca sa speculeze sentimentele nationaliste, asa cum au mai facut-o, cu succes. de asta ma si tem ca situatia s-ar putea degrada.

    si da, in legatura cu zvasticile, trebuie aplicata legea. astept si eu cu interes. poate se intampla ceva. noua dreapta pare imuna, autoritatile nu au absolut nicio problema cu ea, ma intreb si eu de ce.

  7. diogene73 on martie 16, 2008

    Parca trăiam intr-o ţară liberă. Ori s-au schimbat regulile în timpul jucului ?

  8. underhill on martie 16, 2008

    cred ca traim intr-o tara relativ libera. ce te face sa crezi ca nu?

  9. waszlaw on martie 16, 2008

    http://waszlaw.wordpress.com/2008/03/10/manifest/
    trebuie sa devina clar ca noua dreapta reprezinta un pericol pentru Romania,un pericol caci atrage deja prea multi tineri ,nu atat prin programul sau si prin faptul ca acei tineri recrutati(ca pe vremea lui Hitler sau Stalin) sunt tineri fara o educatie civica si morala coerenta,tineri care sunt destui in Romania si care pot fi cu usurinta indoctrinati…
    Poate ca exagerez, daca stau sa ma gandesc noua dreapta e in esenta o institutie penibila care nu merita atentia nimenui…
    hmmm

  10. forevergreen on martie 16, 2008

    Am avut un soc cand am dat click si-am vazut zvastica. Eu cred ca am vazut prea multe filme in copilarie legate de acest subiect, iar de la parinti si bunici am auzit prea multe povesti infricosatoare. Si mai stiu un lucru, care de fapt e mesajul in Imparatul mustelor: de la salbaticie la civilizatie s-a ajuns in mii de ani, dar invers se poate ajunge intr-o clipita.

  11. sc on martie 16, 2008

    Autoritatile prefera sa inchida ochii. CNCD-ul nu vrea sa se implice in asa ceva, desi mai arunca cateodata cate o pastiluta, de ochii lumii. Iti spun din proprie experienta. Le-am scris de jde mii de ori, de mi s-a acrit si am tocit tastatura. Daca cineva ar avea interes ca ND sa dispara ar putea sa o desfiinteze clipind, la cate dovezi sunt. Dar nu stiu cum se face ca mereu gasesc ei o cale de scapare. Sunt oameni cu interese mai mari care prefera ca lumea sa-si mai concentreze atentia si asupra rahatilor astia mici, decat a altor chestii mai grave. A mai fost discutia asta pe cateva bloguri si s-a ajuns la aceeasi concluzie. Nimeni nu are interesul ca ei sa dispara.
    Cat despre simpatizantii ND, sunt niste dezorientati si frustrati care nu au viata sociala si care nu au de ce sa fie mandri in afara de culoarea pielii.

  12. lanphuong on martie 17, 2008

    Thank you, You can visit http://nghecon13.googlepages.com“>
    “The top blogs of the day” report

  13. Linda Belinda on martie 17, 2008

    Daca adunam diverse fapte:
    a) in presa din romania abunda comentariile rasiste si xenofobe;
    b) presedintelui i se pare ca e perfect acceptabil sa jigneasca alt politician pe motiv ca e armean;
    c) ministrul de externe propunea senin deportari;
    d) autorul unuia din blogurile cele mai citite scria anul trecut ca romanul e discriminat in propria tara , plus alte injuraturi la adresa tiganilor luati la gramada; lumea nu numai ca nu e scandalizata de aiurelile individului, mai ii ia si apararea!

    mitingul Noua Dreapta de 15 martie devine doar o picatura intr-o societate plina de prejudecati si rasista.

    Sper sa ne oprim, dar sincer, mi se ca Romania e un teren propice pentru tot felul de extremisti si fanatici. In cel mai fericit caz, nu ne dam seama ce grozavii emitem. Nu ma mira ca politicienii nu iau atitudine (ca nu par prea rasariti si preocupati de atitudini rasiste, xenofobe sau misogine -ba din contra, emit “bombe” cu seninatate).

  14. underhill on martie 17, 2008

    @sc,
    da, ma uit la declaratiile lui boc care da de inteles ca i-a fost teama sa interzica mitingul ND, ceea ce ma pune pe ganduri. cand statului ii e teama sa sanctioneze astfel de derapaje, ce le ramane de facut cetatenilor obisnuiti, care se simt amenintati de ND? probabil ar trebui sa ramana in case, nu?

    @forevergreen,
    mi-a placut paralela cu imparatul mustelor. si e foarte usor ca istoria sa se repete din moment ce o uitam asa usor.

  15. Lecturatorul on martie 17, 2008

    Underhill,
    Orice om are dreptul sa admire pe cine vrea el.
    Il admira pe Hitler?Tot respectul
    Putea sa fie Stalin,Bush sau o simpla femeie de serviciu.
    Ca asta duce la extremism?Lumea-i plina de prosti nimic nou…

  16. alexdi on martie 17, 2008

    nunu, niciun respect. exista limite. si sunt lucruri pe care nu le poti privi detasat-superior. de fapt, detasarea asta e o mare prostie. lasitate mascata.

  17. alexdi on martie 17, 2008

    sau, pur si simplu, prostie.

  18. Lecturatorul on martie 17, 2008

    Ba da.
    Respect oricarui punct de vedere pe lumea asta.Extremismul si gandirea ca exista limite care pune tabu pe multe subiecte fac ca multi pusti sa-o ia razna cand aud ca e tabu…
    Eu nu sunt de acord cu tine dar acum n-am sa te injur/insult daca tu esti de alta parere. Lumea e destul de mare sa ne pacalim amandoi. :D

  19. Bogdan Ioan Stanciu on martie 18, 2008

    - stindardul lui Arpad fluturat la Targu Mures
    - steagul Romaniei in berna pe cladirea prefecturii Covasna
    Vezi http://civicmedia.ro/acm/index.php?option=com_content&task=view&id=668&Itemid=1

    Ce zici, scrii ceva si despre astea?

  20. forevergreen on martie 18, 2008

    Underhill, poate unora li se par ciudate conexiunile pe care le fac, dar mi-amintesc un film, in care niste copii normali la inceput, constituiti intr-o organizatie de strajeri sa zicem, cum au existat si la noi, inainte de ‘44, s-au transformat brusc in aparatorii ideologiei lui Hitler, au devenit pionii lagarelor de concentrare, Gestapo, etc. Trecerea se face uneori foarte usor. Asta ar trebui sa ingrijoreze pe cine trebuie si societatea civila, la urma urmei ar trebui sa traga un semnal de alarma.

  21. Lecturatorul on martie 18, 2008

    Exact! Si asta se aplica si in cazul copiilor indoctrinati cu orice fel de doctrina.Crede-ma forevergreen se trece chiar subit daca si parintii sunt tortionar in asta,vad asta din commentul de mai sus. ;)
    Deci prin urmare extremismul de orice fel e periculos…sa nu exageram totusi si sa facem delatuni cand ne sare in ochi unul mai la “nealocul” lui.

  22. v on martie 19, 2008

    @Lecturatorul: “Respect oricarui punct de vedere pe lumea asta.” - foarte corect ce zici tu. Sint de parere insa ca atunci cind se remarca tentativa de a atrage de partea unei ideologii violente o mare masa de pusti fara minte, care se transforma, desigur, intr-o mare masa de manevra, atunci, ziceam, e cazul sa ma enervez si sa nu mai fiu de acord.

  23. [...] vad daca am inteles bine: demonstratiile nazistilor care cer limitarea drepturilor unor cetateni ai romaniei sunt permise, demonstratiile anarhistilor [...]

  24. fanitza on martie 29, 2008

    Ungur !!!

Leave a reply